tirsdag 15. oktober 2024

GOD JUL - shutter kort

Hei! i dag blogger jeg for Kreativ Scrapping.

Er skikkelig i julemodus så jeg vil dele 

et julekort med dere. Jeg ble super fornøyd! så håper dere finner inspirasjon 

til årets julekort. 

Jeg har brukt en dies fra Gemini, som heter shutter dies dimensionals, 

og den er jo bare helt fantastisk! 

Kortet lukket ser sånn ut, jeg har brukt bånd, men det velger du selv.


Når du åpner kortet, åpner seg et lite "vinduet", jeg valgte heksagonen fra pakken, men den har flere andre også. 


Når du åpen så titter frem denne søt pepperkake som smiler til! 


Det som jeg likte ekstra godt er at på selve pakken er alle målene en 

trenger for å lage kortet, og det finnes også en video på YouTube som beskriver 

det også, du finner den HER.

Men jeg har tatt et par bilder også, du begynner med 
- et kartong som er 10x7 inch, denne scorer du på begge sider på 2,5 inch
- et kartong som er 7x3,5 inch, som du scorer 0,5 Kinch på begge sider.
- så trenger du 2 stk av den dies som ser ut som en fish tail tag. 
- og så skjærer du de formene du vil bruke. 



Når du har valgt en av formene, kutter du den på den 7x3,5 kartongen. 
hvor velger du selv, alt etter du vil at det vinduet skal poppe når du åpner kortet. 


Du setter de sammen ved å lime de fish tail tags på sidene av innsiden av kortet, med 
tanke på at de skal være under "vinduet". 
Er lit klonete å forklare jeg :) men hvis du ikke skjønte noe her, er det full forklaring på pakken, 
eller videon HER.






Håper der ble inspirert til årets julekort. 

Kreativ hilsen fra Graciela 



Materiell liste:

Papir: 

Mintay - MLC - 6x6 paper pad - merry little Christmas 

JOY CRAFT - kartong 8089-0203 - kraft A4 - 24 stk.

Dies:

Gemini - Papercraft shutter dies - dimensionals 

Kort og Godt - die228 - god jul 

Pynt:

Kort og Godt - stickers - ST1020 - juleklem 

Kort og Godt - stickers - ST1016 - god jul - scart med hvit tekst 

Papirdesign - bommulsbånd - b:4cm x L:4,5cm - 05 rød 

Blekk og farge:

Uni POSCA - PC-5M - medium 1,8-2,5mm - 1 - white 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela