søndag 24. november 2019

Følg dine drømmer

Hei, for ca 18 år siden bodde jeg på Gran Canaria, 
der jobba jeg i en liten chiringuito, der jeg bruke svipenn til daglig. 
Jobben var å skrive og tegne på forskjellige treplater, som jeg etterpå 
limte på bamser, og diverse. Rammer, skjærebrett  og mye mer jeg 
ikke husker helt hva det var nå. 
Det jeg husker godt er at jeg brant meg mye for å begynne med hihi
Og at de første gangene klarte ikke helt å la det være 
å brenne plankene nesten helt gjennom, men etter hvert fikk jeg 
mer selvtillit og klarte oppgaven veldig bra :) 

Vel denne gangen har jeg brukt stensil (juksa litt det ble ikke noe frihånd denne gangen)
 og en penn som etter at den er påført 
skal det brukes varmepistol sånn at den "brennes". 

Her kan dere se ferdig resultatet. Noen plasser ble det merker at det ble 
for mye varme. Så må øve litt mer på det. 


Begynte med denne penn og en tavle som er kjøpt hos TGR hvis jeg ikke husker feil. 


Har laget designet i silhouette studio og kuttet den med Cameo maskinen min 
på innendørs vinyl. 


Etterpå har jeg limt på  vinylen der jeg ville ha den.


Har tegnet med pennen i alle hullene  i stencilen. 


Har ser du hvordan det blir etter at jeg fjernet stensilen. 


Så var det å bruke limpistolen der pennen hadde vært og voilà! det brennes! 
Ser at jeg burde hadde brukt litt sandpapir først, sånn at det var  lettere å feste seg,
men det glemte jeg, så få prøve å huske det neste gang. 



Alt i alt ble jeg veldig fornøyd med resultatet, pennen kan du selvfølgelig bruke frihånd også. 



Håper du forstå forklaringen min og at du kanskje fikk lyst til å prøve det. 

Graciela :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela