onsdag 17. april 2019

Brette kort

Hei,  i dag blogger jeg for Scrappiness sog vil vise dere et enkelt brettekort. 
Ikke ofte jeg lager bretting på kort, men dette kortet likte jeg så godt 
at jeg ville gjerne dele den med dere, veldig enkelt og den passer til 
alle typer kort, alt etter hvilket dies du bruker på innsiden. 
Jeg har tatt bilder med de forskjellige trinn, så jeg håper du har lyst til
å prøve den. 

Det første du trenger er to remser som måler 15x30 cm hvert. 
Så deler du den ene på midten, sånn at du får et 15x15 kort. 


 Neste remse med 15x30 cm skal brettes på 7,5, 15 og på 22,5. 


Da ender du med et brettet remse som bilder over viser. 


Da har du et vanlig kort 15x15 og et som er brettet 4 ganger. 

Den som du har brettet fire ganger skal du åpne, og i midten (der 15 cm brettes) skal du kutte med
valgte dies, jeg har brukt en sirkel, men du kan bruke akkurat hva du vil, sirkel, firkant, hjerte, du velger selv. 


Etterpå, limer du den 4 ganger brettet kort inn i den 15x15 kort, ha bare lim på de 
to ytterste 7,5 cm delene. 
Flipp den ytterste delen (der du har kuttet med dies) utenfor, sånn at den åpnes når du 
åpner kortet. 
Se bildet, hvis forklaringen min ikke er den beste :) 
Så nå når jeg allerede var utenfor min komfort zone, måtte jo fortsette og 
har valgt og ha blomster på framsiden, kjøpte blomster som jeg ikke har laget selv og MANGE! (for å være meg iallfall), 
har også brukt bånd inne. 



Framside av kortet, ble sånn, bare elsker disse arkene fra papirdesign. 


Innsiden ble sånn, inne kan du ha hvilken dies du vil, jeg gikk safe for en sirkel. 


Hvordan kort ser ut opp fra. 








Baksiden av kortet, har også laget enda et kort som jeg limte bak, følte at jeg ville ha en god plass å skrive en hilsen.




Likte veldig godt dette type kort, enkelt og det gikk fort å lage. 

Håper du ble inspirert og at du fikk lyst til å prøve deg fram. 

Husk at vi har en utfordring gåendes akkurat nå, du finner den HER
Materiell brukt: 


Graciela 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela