fredag 8. februar 2019

Partial diecut

Hei!  I dag blogger jeg med mitt DT bidrag for Scrappiness, og skal dele med dere en liten konvolutt-kort til valentinsdag eller morsdag, eller til noen vi er glad i samme hvilken dato det er.
Har brukt teknikkend partial diecut, eller delvis kutting. En veldig kjekke måte å gi mer bruk til alle de dies vi har. Har brukt denne nydelig dies fra Memory Box.



         

For å bruke parcial die kutting setter du dies i maskinen ved å ikke ha øverste plate der du ikke vil at det det skal kutte, hvis det gir mening. Dvs at det er plate under og oppe halvveis over dies, på denne måtte kutter du bare deler av motivet, og i sted at du ender med en hjerte die cut, får du en hjerte kant.



Har brukt en skalpel til å rense rundt det som ikke ble kuttet og som jeg ikke ville ha. 


Etterpå har jeg laget et enkelt konvolutt til å ha kort i, kortet inni kan tas inn og ut ved å holde i hjertene. 

Konvolutet har jeg laget ved å skjære en remse på 12x24 cm, og prege på hver side dvs du ender med en remse på 12x22cm. 

Etterpå del remse i to og klipp vekk 1cm på hver side (der du preget), men bare på den ene side sånn at du kan bruke den andre til å lime sånn at du får en slags konvolutt. 






 

Har pyntet med hjertene fra samme dies og stempler fra kort og godt, 
motivet er enkelt fargelagt med zig clean color real brush. 


Håper du likte teknikken og hvis du ikke har prøvd den, at du fikk lyst til det. 
Spør gjerne hvis det er noe du lurer på. 



Materiell liste:  

Stempler kort og godt  M-394


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela