fredag 11. januar 2019

Svart - hvit

Hei! i dag vil jeg vise dere mitt DT bidrag til Scrappiness.
Vet ikke hvis dette har skjedd dere noen ganger, men det har skjedd meg mange ganger, også i dag, da jeg hadde så lyst på et spesielt bakgrunn, og ideen var bra, men hva gjør vi når vi ikke har akkurat det vi vil bruke? ja, da lager vi det selv!
Denne gangen har jeg brukt die cuts som embossingsfolder for å lage bakgrunnen min. Veldig enkelt og en kjekke måte å bruke mer av utstyret vi allerede har.


Først har jeg funnet hvilken dies jeg vil bruke, denne gangen valgte jeg den fra Papirdesign. 


Etterpå har jeg plassert diecuts der jeg ville ha de på arket, og brukt den anbefalte sandwich for å embosse med kuttemaskinen du har, jeg har brukt her Spellbinders sin Jane Davenport maskin.


Sånn blir arket etter at jeg har kjørt den gjennom maskinen med diecutsene på. Er den ikke flott? 



Etterpå har jeg holdt meg nesten til bare svart og  hvit på kortet mitt. Har embosset et par av de stjernene med sølv embossingspulver. 


Veldig enkelt kort, men allikevel har jeg tatt i bruk flere teknikker og det er jo alltid gøy inn på hobbyrommet uansett. 


Innsiden og baksiden har jeg også pyntet med deler av diecuts som jeg også embosset med sølv emb.pulver. 


Har du prøvd deg på tørr embossing med diecuts før? Da fikk du kanskje lyst til å gjøre det nå? 
Gleder meg til å se hva dere lager, og spør gjerne hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg hjelpe dere så godt jeg kan.
Graciela 
Husk at scrappiness har en utfordring på gang, den finner du HER. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela