mandag 14. januar 2019

ATC

Hei, her vil jeg samle noen av de ATC jeg har laget gjennom årene. Hvis du ikke vet hva en ATC er, har jeg skrev litt om det.
I disse moderne tider er det egentlig veldig "lett" å finne hva tingene er for noe, så etter litt "goggling" klarte jeg å freshe opp litt reglene for ATC. Du finner side jeg har funnet informasjon her, og dere kan lese litt mer hvis ønskelig.
Så sies at ATC eller Artist Trading Cards er en variant av de populære og masse produsert trading card som er for salg verden over. Jeg husker ialfall at da jeg var liten vi samlet disse kort i et album, enten var det fotballspillere (kommer jo fra Uruguay og fotball er en viktig del av livet mitt hehe )  eller kort om noe annet. Så denne gangen det eneste forskjell at i sted å kjøpe de, kan jeg lage dem selv. Det betyr at hvert eneste kort er unik og en kunst, eller en del av en serie du kan bytte med andre som også har laget sine egne kort.
Det eneste regel er at kortene må være 2,5 x 3,5 inch eller 6,4 x 8,9 cm
Det som også er kjekt med ATC er at du kan bruke hvilken som helst teknikk ( tegne, tusj, maling, distress, brusho, bilde, collage, gjenbruk, vel alt!) eller materialler. Men husk reglen om størrelsen 2,5x3,5 inch, siden de kan samles er det viktig med størrelsen. Det er viktig at på bakside av kortene du skriver signaturen din samt dato kortene er laget, og hvis det er en del av en serie er det greit å nummere dem.
Du blir fort hektet av å lage disse søte små kort, og du kan kjøpe sånne album til å oppbevare dem i, de finner du som regel hos lekebutikker. Jeg fant i hobbyrommet mitt, noen små poser  jeg hadde brukt før for å ha dem i, siden vi bytta mot hverandre, og det  var kjekt at kortene holdte seg fine.

        

  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela