søndag 20. januar 2019

3D form til å lage blomster

Hei! Scrappiness er ute med ny utfordring og denne gangen er å gjøre noe nytt, prøve en ny teknikk, stil, eller et annet prosjekt du har lyst å prøve deg på. Så her er unnskyldningen til å prøve deg fram.

Personlig er jeg sånn at selv hvor mye jeg prøver jeg får ikke det til til å bruke blomster, kjøper dem, fordi de er utrolige fine, men når det kommer til å lage et kort med flere en tre sliter jeg.

Da jeg var på Scrappiness sin åpningen i begynnelse av januar, en av demoene var om Heart felt og en 3D form for å lage blomstene. Jeg har laget blomst selv før mange ganger, men disse var bare såååå nydelige at dette var noe jeg bare måtte kjøpe og ha med meg hjem.

Så mitt DT bidrag er et kort med MANGE blomster som jeg laga selv med den 3D form fra Heart felt, likte veldig godt blomstene det ble av dem og ikke minst herlig når det går an å lage de etter de fargene jeg skal bruke. Du får 3 forskjellige størrelser av blomster.


Først har jeg stemplet med en lyse grå archival ink stempel pute, så kutte jeg dem med diesen som hører til. Syns det er kjekt at det går an å både kutte og stemple mange av gangen, sparer mye tid der. 


Så har jeg delt de i størrelsene og lagd de in i 3D formen, sprayet dem litt med vann, og så er det å lukke formen og kjøre de inn i maskinen igjen. Hvilke platter du må bruke er nok mer avhengig av maskinen du har, jeg har Jane Davenport sin maskin fra spellbinders og brukte de to tyne plattene. 

Etterpå er det bare til å sette blomstene sammen etter smak, jeg har limt med både limpistol og lim. Har lagt noen med alle tre størrelser og noen med bare den ene størrelse. I midten har jeg hatt noen av de små blomster pynt fra kort og godt. Heart felt har også pakker i mange forskjellige farger.


Jeg valgte å ha bare grå og hvite toner, men du kan lage blomster i alle farger og blande dem etter smak så klart. 


Har forresten brukt hvit ark uten struktur til blomstene. 


Håper du ble inspirert til å delta i våres utfordringen denne måned, der tema er å bruke en ny teknikk.  Jeg må si meg veldig fornøyd med denne måtte å lage blomster på, og det er herlig å lære nye ting. 


Her kommer en liste over materialer jeg har brukt, er det noe du lurer på, skriv det i kommentarer så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela