mandag 14. januar 2019

Art Journaling

I dag vil jeg vise dere noe annet enn det jeg pleier å lage. Nemlig Art Journaling. Jeg bruker kortlaging som en utflukt i hverdagen, å sitte inn i hobbyrommet mitt gir meg glede og faktisk fred, det høres nok ganske teit ut, men mammaen min sa alltid til oss da vi var små at vi kan gjøre hva vi vil så lenge vi ikke plager andre, og dette er akkurat det, mange syns nok det er bortkastet å lage 10 kort i måned når jeg kanskje selger bare 3, men for meg handler det om mye mer enn å selge dem. Så klart hadde vært mye kjekkere hvis jeg solgte alle kortene jeg lagde, men vi kan ikke få alt her i livet. Ok men hvorfor sier jeg alt dette når egentlig tittelen i dag er Art Journaling, vel det er sånn at for veldig lenge siden kjøpte jeg en art journaling bok, og der har jeg bare gjort rent pensler eller brayer når jeg har brukt maling. Det har resultert i noen sider uten mål og mening, men fargerike er de.
For en stund siden har jeg droddle på denne siden og i går, mens jeg satt på sofaen i mørke (ja mannen så på tven så jeg satt i mørket, helt frivillig vel å si) har jeg droddle litt mer, og skrev en tekst også " do what you love, love what you do". Begge sider er laget uten noen mål, droddlet det jeg følte før her og der og har verken tenkt på at de skal passe sammen eller at de skal se"fint ut", fordi hva er det egentlig fint? Det som er fint for meg er iallfall ikke fint for andre og omvendt. Så ja denne Art journaling boka skal handle om meg selv, positive tanker og det jeg føler får der og da når jeg sitter med den. Egentlig vil jeg si at alt art journaling burde handle om det personen føler når den lager den. Men det er et annet tema. Anyway nå vil jeg vise dere det jeg lagde da, litt feil bruk av penner i forhold til bakgrunnen (endte med svarte armer og hender hehe) så det smittet litt her og der, men ble ganske fornøyd allikevel.

Boka jeg bruker er fra Marabu. Malingen jeg har brukt er jeg ikke sikkert hvor den kommer fra, men det er akryl maling for sikkert. Har brukt svart tusj fra Staedtler triplus fineliner, Stabilo green point L 0,8 og den hvit tusj er Sharpie fine point. Hvis du tenker på den fine "veske" der jeg har tusjene er denne fra Webster`s pages.
   
En side til, ble ikke helt fornøyd med den da men men...




Denne lille journalen skal være om meg selv og om positive ord til meg selv, små dikt og andre ting jeg ser og liker som jeg vil huske.
Jeg har ikke brukt noen spesiell art journal bok, men lager den selv alt etter hvor stor jeg vil at sidene skal være og sånn. Til dette har jeg brukt create Paper punch fra create 365.


 
Neste har et sterk mening for meg, jeg har bodd i Norge i 17 år, og før det reiste jeg 3 år rundt omkring, det jeg har lært etter dette er ganske mye, men det jeg også lærte er at jeg har blitt kjent med  mange plasser men er blitt en fremmed i mitt eget land (Uruguay) sprø sant? men sånn er det blitt dessverre. Mitt hjem er nå i Norge fordi det er der mitt hjerte er.

 
Siste ute er DREAM BIG, og når jeg ser på disse bildene ser ut som steiner, men det er også blomster jeg har stemplet og klipt og lim her og der.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket og kommentaren din.
Kreativ hilsen fra Graciela